میهن وردپرس ایرانیان

آموزش وردپرس ، آموزش کار با قالب و افزونه های وردپرس

میهن وردپرس ایرانیان

آموزش وردپرس ، آموزش کار با قالب و افزونه های وردپرس

میهن وردپرس ایرانیان

شعار میهن وردپرس ایرانیان آموزش وردپرس از ابتدا تا انتها است. در این رسانه آموزش وردپرس رایگان از سطح مبتدی تا پیشرفته با معرفی جدیدترین روش های طراحی سایت ارائه می شوند.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

با ترفند ها و نکات کلیدی که در زمینه سئو با تجربه چند ساله بدست آورنده اند قادر بوده چندین سایت مختلف در زمینه های مختف را در 30 روز و حتی کمتر به لینک یک گوگل برساند و در همانجا ماندگار باشد. در این دوره آموزش کامل و حرفه ای افزونه Yoast Seo از سری آموزش وردپرس شما با کلیه بخش های این افزونه سئو حرفه ای آشنا خواهید شد و قادر خواهید بود هر نوع وب سایت وردپرسی را به صورت حرفه ای با افزونه Yoast کانفیگ و تنظیم کنید. این افزونه بخشی هم برای مدیریت افزونه Yoast SEO Premium خطاهای سایت هم دارد که در بخش میزفرمان جستجو قابل مدیریت هستند،خطاهای 404 و خطاهای سرور از عمده ی این خطاها هستند که در بخش هفتم این دوره آموزشی پیرامون این خطاها صحبت کرده ایم.لازم به ذکر است که این نوع خطاها به صورت کامل در ابزار سرچ کنسول گوگل قابل مشاهده و رفع هستند که گاهی وقتا این افزونه با گوگل وبمستر تولز اتصال برقرار نمی کند که و این بخش افزونه قابل دسترس نیست که این مشکلی نیست و شما از ابزار گوگل وبسمتر تولز برای مشاهده و مدیریت خطاها می توانید استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید برچسب “NoIndex” را به طور خودکار به دسته هایی اختصاص دهید که هنوز حاوی URL نیستند. در نسخه رایگان ، شما تنها می توانید یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی را وارد کنید. شما با افزونه میتوانید در سایتتون براحتی و در کمترین زمان اخبار جدیدی که در سایت انتشار میدهید را به سرویس google news ارسال بکنید. در این حالت چک لیستی به صورت زیر برایتان نمایش داده میشه که وضعیت هر یک از اولویتهای سئو مطالب وردپرس و سبز کردن چراغ سئو در این افزونه به شما نمایش داده میشه که با رعایت کردن درصدی از هر چک لیست میتونید چراغ و امتیاز نهایی که برای نوشته داده میشه را سبز کنید. در این حالت هم نوشته برای موتور جستجو ارزشمندتر خواهد شد و هم اینکه کاربران با کلیک روی لینکها از سایر نوشتهها هم بازدید کرده و بیشتر در سایت باقی خواهند ماند.

نسخه اورجینال و پولی Yoast plugin نسبت به نسخه رایگانش چندین امکان بیشتر و مزیت بیشتری داره که در دوره آموزشی به همه آنها اشاره شده است. و بیشتر کاربران سعی می کنند چراغ های افزونه را سبز کنند و فکر می کنند سبز کردن چراغ در افزونه سئو به معنای بهینه سازی کامل محتواست. افزونه Yoast SEO Premium امروزه این پلاگین محبوب ترین افزونه ی سئو و بهینه سازی وردپرسی از سال 2008 تا به امروز می باشد. که با پرداخت هزینه می­توانید آن را تهیه و نصب نمایید به نسبت نسخه رایگان خود امکانات بیشتری را به شما می­دهد، به­ عنوان مثال در نسخه رایگان این افزونه شما میتوانید فقط یک کلمه کلیدی انتخاب کنید اما در نسخه پریمیوم کلمات کلیدی کانونی بیشتری را تا 5 کلمه میتوانید اضافه کنید. حتی سئوکارهای حرفه ای هم برای سایت های وردپرسی این افزونه را استفاده می کنند.

سرزمین وردپرس برای شما افزونه یوست سئو نسخه حرفه ای و پرمیوم این پلاگین را آماده کرده است دیگر لازم نیست دلاری و بصورت ماهانه و سالا پول پرداخت نمایید شما فقط کافی است افزونه یوست سئو پرمیوم را به صورت ریالی از سایت ما دریافت کنید قیمتی باوردنکردنی و خیلی ارزان! افزونه یوست سئو پرمیوم پولی و بصورت دلاری از سایت مرجع یعنی سایت تیم یوست بفروش میرود اما هزینه واقعا سنگینی برای ما ایرانی های است و توانایی به پرداخت افزونه Yoast SEO Premium چنین هزینه هایی را نداریم اما اصلا نگران نباشید! وب سایت وب سما پیشنهاد فوق العاده ای برای رفع این مشکل برای شما دارد که بجای استخدام حداقل 14 نفر برای سئو کردن مطالب وب سایت خود را به یک هوش مصنوعی قدرتمند و هماهنگ با به روز ترین الگوریتم های گوگل بسپارید و آن هوش چیزی نیست بجز افزونه فارسی سئو وردپرس نسخه حرفه ای به نام یوئست سئو Yoast SEO Premium می باشد.

https://twitter.com/wpbaran/status/1413883972074020864

میهن وردپرس ایرانیان

این قابلیت بخش “محتوای تنها” است که در قدیم تحت عنوان “محتوای یتیم” شناخته میشد. اما ممکن است در آینده مجدداً به آدرس قدیم بازگردیم. اما به دلیل اینکه دریتر و فیسبوک در ایران کاربران چندانی ندارند این بخش در ایران زیاد استفاده نمیشود. این موضوع در نسخه رایگان و پولی یواست سئو تفاوتی ندارد و برای هیچکدام از آنها این بخش نمایش داده نمیشود. البته نسخه پرمیموم نیز وجود دارد که به بعضی از ویژگیهای افزونه Yoast Seo Premium آن در بالا اشاره کردیم اما باید بگوییم مهمترین قابلیتهای آن در نسخه رایگان دیده میشود. یکی از قابلیتهای بسیار خوبی که قسمت تغییر مسیر به شما میدهد این است که زمانی که شما یک نوشته را از سایت خود حذف میکنید یک خطا در بالای صفحه در قسمت نوشتهها برای شما نمایش داده میشود و آن هم این است که پس از حذف شما دو راه دارید، یکی اینکه این نوشته از این آدرس حذفشده و به آدرس جدید منتقل شود که شما میتوانید آدرس جدید را وارد کنید.

حال که با موفقیت افزونه را نصب و تنظیم کردید، از پیشخوان سایت خود به بخش نوشته ها (posts) یا برگه ها (Pages) بروید. در واقع به بیان دیگر میتوان گفت این پلاگین باعث پیشی گرفتن ما از رقیبان میشود و باعث میشود ما یک سایت حرفهای با کاربران بسیار زیاد را مدیریت کنیم. تبریک میگویم! ما تنظیمات Yoast SEO را با موفقیت به اتمام رساندهایم. ریدایرکت 451: این ریدایرکت اعلام میکند که به دلیل مسائل امنیتی غیرقابلدسترس است. یعنی به رباتهای گوگل اعلام میکنید که سئو این آدرس بهصورت کامل به آدرس جدید منتقل شود. اما گوگل به صورت رسمی گفته است که ربات های این شرکت برای جستجو در سایت ابتدا به دنبال نقشه سایت یا Site Map می گردند. افزودن نقشه های گوگل - این قابلیت اضافی باعث می شود که مشتریان شما به راحتی (به طور فیزیکی) به محل شرکت شما هدایت شوند. در بخش صفحه اول یا صفحه خانگی، شما مشخص خواهید کرد که وبسایت متعلق به یک شخص یا یک شرکت است؟

این ریدایرکت به رباتهای گوگل اعلام میکند که این پست حذف و شد و دیگر گوگل خطای 404 در سرچ کنسول شما نمایش نمیدهد. آپدیت: دانلود نسخه 12.1 در تاریخ 1398.06.30 به وردپرس باران اضافه شد. البته افزونههای دیگری هم وجود دارد اما باتوجه به تجربه چندین ساله یواست سئو توانایی بهبود سئو سایت شما را تا حد بسیار زیادی را داراست. نسخه رایگان آن هم تا حد زیادی کار شما را راه می اندازد. شاید تنها قابلیتی که نتوانستیم افزونه Yoast Seo Premium برای آن جایگزینی پیدا کنیم این قابلیت است. در نظر داشته باشید که واردکردن کلمات کلیدی بیشتر به این معنی نیست که هرچقدر در این قسمت کلمات کلیدی بیشتری وارد کنید سئو سایت شما بهبود پیدا میکند. درواقع به شما اعلام میکنند که این پست با این کلمات کلیدی میتواند در نتایج گوگل بهخوبی نمایش داده شود یا خیر. بعد از نصب و فعالسازی این افزونه در پنل پیشخوان وردپرس فهرستی با عنوان سئو یا seo اضافه میشود که اگر آن را باز کنیم به 6 قسمت مختلف دسترسی خواهیم داشت.

همچنین بررسی کنیم زمانی که نسخه رایگان Yoast SEO را در وردپرس خود نصبکرده و پلاگینهایی که عملکردی مشابه با نسخه حرفهای را دارند در کنار آن نصب کنیم سیستم ما به چه شکلی خواهد بود. اما اگر آشنایی خاصی با سئو ندارید بگذرید تا به صورت پیشفرض بماند. اما اینها تنها قابلیتهای افزونه یواست سئو نیست افزونه Yoast Seo Premium که با نصب آن میتوانید استفاده کنید. این نمایش هم در نتیجه نمایش دادهشده حین سرچ در گوگل به جای آدرس URL و هم در صفحهی مربوط در سایت شما نمایش داده خواهد شد.در صورت تمایل میتوانید این گزینه را فعال کرده و از آن استفاده کنید. • موتور وبسایت شما را به نحوی تنظیم میکند تا بتوانید روی ایجاد محتوای عالی کار کنید.

https://virgool.io/@mojtabati/wordpress-seo-plugin-l62209s5ez9c

میهن وردپرس ایرانیان

WoodMart کاملاً قابل تنظیم است تا بتوانید با انتخاب طیف وسیعی از فونت ها و رنگ ها وب سایت خود را همانطور که می خواهید طراحی کنید. بعد از انتخاب دمو از این طریق تمامی صفحات و بخش های وب سایت آماده ای که می خواهید روی وب سایت شما نصب می شود. اگر قالب وودمارت با این سه افزونه آشنایی داشته باشید ، خیلی خوب می دانید که سه افزونه برتر طراحی برگه ها را در اختیار خواهید داشت. با کمک صفحه سازها این امکان برای افراد فراهم می شود که بتوانند به راحتی و به صورت بصری بخش های مختلف وب سایت خود را تغییر داده و طراحی نمایند. این موارد قالب وودمارت را به یک قالب ووکامرسی فوقالعاده تبدیل کرده است. تراکم پیکسل ها در این نوع از نمایشگرها به قدری است که افراد با چشم مسلح قادر به تشخیص آن نیستند.

در این نوع از صفحه نمایش به دلیل تراکم پیکسل بالایی که وجود دارد یک تصویر با وضوح بسیار بالاتر را مشاهده می کنید. در تصویر بالا المنت هایی را که می تونید در سربرگ قرار دهید را مشاهده می کنید. قالب وود مارت WoodMart که با عنوان WoodMart v6.0.4 - Responsive WooCommerce WordPress Theme در سایت تم فارست به فروش میرسد، یک قالب فروشگاهی مدرن و زیبا برای وردپرس است. نکته ای که وجود دارد این است که افزونه visual composer به صورت رایگان روی قالب ارائه می شود. 40 المان که در هر زمینه ای که نیاز داشته باشید توسط این قالب وردپرس در اختیار شما قرار گرفته است.

تمامی این دموها ارائه شده و می توانید در ابتدا آنها را مشاهده و ویژگی ها و قابلیت های هر یک از آنها را بررسی نمایید سپس در صورت تمایل قالب فوق را خریداری نمایید. با مراجعه به صفحه تم فارست این قالب فروشگاهی می توانید صحت این ادعا را بررسی کنید. به همین دلیل بررسی سازگاری قالب مورد نظر با افزونه های کاربردی، امر بسیار مهمی است. یکی از قابلیت هایی که بسیاری از وب سایت ها به ویژه وب سایت های فروشگاهی تمایل دارند در اختیار کاربران خود قرار دهند، ارائه امکان ثبت نام در سایت با استفاده از اکانت های کاربران در شبکه های اجتماعی است. یکی از ویژگی های دیگر این قالب وردپرس، طراحی کاملا پاسخگو است که خود را به بهترین نحو در دستگاهی که در آن بارگذاری می شود، نمایش خواهد داد.

در پایان بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که این قالب با بسیاری از افزونه های محبوب از جمله ویژوال کامپوزر (wpbakery page builder)، روولوشن اسلایدر، WPML، ووکامرس، فرم تماس 7، افزونه کش W3 Total Cache، افزونه سئوی یوست، میل چیم و bbPress سازگاری کامل داشته و به شما اجازه میدهد که از امکانات این افزونه ها در سایت خود بهره مند شوید. موضوع دیگری که باید در خصوص قالب وودمارت فروشگاهی وردپرس به آن اشاره کرد این است که این قالب با افزونه های مهمی مثل افزونه دکان که در زمینه طراحی یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای بسیار کاربردی است، سازگاری کامل دارد. قالب فروشگاهی woodmart از طراحی کامل واکنشگرا و ریسپانسیو برخوردار است و در تمام دستگاه ها مانند موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و … تنظیمات گستردهی قالب وودمارت به شما این امکان را میدهد تا بدون وارد کردن هیچ کدی تنها با چند کلیک تنظیمات موردنظر خود را اعمال کنید، شما با قالب Woodmart نیازی به اضافه کردن افزونههای جانبی ندارید و میتواند به تنهایی تمام نیازهای شما در کار فروش را برآورده سازد.

کدهای قابل فهم استفاده شده در این قالب و طراحی متناسب آن و همچنین پشتیبانی از تمام پلاگینهای سئو باعث شده است تا متادیتای سایت شما در مسیری درست به موتورهای جستجو ارائه شود و از این لحاظ تم هوشمند وودمارت از نظر سئو کاملا بهینهسازی شده است. تمامی این موارد و بسیاری از موارد دیگر که هنوز عنوان نشده باعث شده که پوسته وودمارت به یک انتخاب بسیار مناسب برای افرادی که می خواهند یک فروشگاه زیبا و حرفه ای را داشته باشند، تبدیل شود. در نظر داشته باشید که فروشگاه های اینترنتی عنوان شده تنها با توجه به حوزه فعالیت خود انتخاب شده اند و معرفی آنها به معنای تایید عملکردشان از سمت میزبان فا نیست. قالب وودمارت سرعت بالایی در انتقال دادهها از جانب مشتری به فروشنده و برعکس دارد و از این لحاظ به راحتی میتوانید درآمد و میزان فروش و آمارهای مربوط به آن را در صفحهی مدیریت فروش مشاهده کنید.

https://www.linkedin.com/pulse/%25D9%2582%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25A8-%25D9%2588%25D9%2588%25D8%25AF%25D9%2585%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25AA-%25D8%25A7%25D8%25AE%25D8%25AA%25D8%25B5%25D8%25A7%25D8%25B5%25DB%258C-%25D9%2581%25D8%25B1%25D9%2588%25D8%25B4%25DA%25AF%25D8%25A7%25D9%2587-%25D8%25A7%25DB%258C%25D9%2586%25D8%25AA%25D8%25B1%25D9%2586%25D8%25AA%25DB%258C-mojtaba-wpbaran

میهن وردپرس ایرانیان